Онкология и Изкуствен интелект

Ползата от съня и упражненията при борбата с рака

I.Bivolarski
I.Bivolarski
12.07.2020

Доказани са ползите от добрия и качествен сън за цялостното състояние на организма. Един много полезен съвет за онкопациенти е да могат да съхранят добрия си сън, било то с ежедневни тренировки, съобразени с физическото им състояние или с дейност която ги ангажира и разтоварва емоционално и психологически. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6249821/

Изследванията показват, че има определена връзка между рака и физическата активност. Редовните упражнения намаляват риска от рак, но ако няма качествен сън, за съжаление можете да премахне положителните ефекти от тренировките.

Ползите от съня са потвърдени

Според Американската асоциация за изследване на рака, недостигът на сън може да противодейства на имунните, хормоналните и метаболитните ползи, получени,  когато редовните упражнения са част от здравословния начин на живот или плана за лечение на рак.

По време на изследването активните жени на възраст 65 години и по-млади губят предимствата на активния си начин на живот, ако получават по-малко от седем часа  сън всяка вечер. Рискът им от рак всъщност е бил по-висок от онези жени, които са упражнявали и получавали достатъчно сън, но все пак по-малко от тези, които  са се упражнявали по- малко.

Липсата на сън има голямо влияние върху здравето като цяло. Недостатъчното качество на съня може да доведе до дисбаланс в два от хормоните, които могат да повлияят на  риска от рак.

Кортизолът е „хормонът на стреса“ на тялото и се освобождава по време на тревожност. Хората в САЩ, а и в България са хронично лишени от сън. Физическото и психическото  изтощение кара тялото ви да произвежда повече кортизол. Той може да играе ролята в развитието и развитието на раковите клетки.

Мелатонинът се произвежда по време на сън. Той има мощни антиоксидантни свойства, които помагат да се предотврати увреждането на клетките, които в крайна сметка могат  да станат ракови. Когато не спите достатъчно, тялото Ви намалява производството на мелатонин, поставяйки Ви в риск от рак и други сериозни състояния.

Пациентите с ракови заболявания, които намират начин за ефективно управление на нивата на стрес и прилагат рутинни упражнения, обикновено имат по-резултати по време на лечението и  възстановяването си от тези, които не го правят.

Липсата на сън, непосилния стрес, липсата на упражнения и депресията се отразяват на имунната ви система по начини, които биха могли да попречат на борбата с рака.

Източник на информация:

1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6249821/

2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5654282/

   Send article as PDF   
I.Bivolarski
За рака