Онкология и Изкуствен интелект

Промени във вкуса при онкоболни

I.Bivolarski
I.Bivolarski
15.10.201807.03.2019

Промени във вкуса

Лекарствата, използвани в химиотерапията, могат да причинят промяна в усещането за вкуса. Ястията, които обичате, сега могат да станат горчиви и неприятни или да придобият различни видове вкусове.

Често можете да усетите и така наречения метален вкус в устата си, миризмата на храната може да Ви се струва странна.

По време на лечението Ви, една от нежеланите лекарствени реакции е намаляването апетита Ви, но Вие трябва да се приспособите така, че да разделяте храната и да не губите килограми.

Необходимостта от качествена храна се увеличава по време на заболяване. Храната дава на организма енергията и хранителните съставки, необходими за борба с тумора. Мислете за храненето като част от лечението.

Ако лекарят не ви посъветва по друг начин, задайте си цел, за да поддържате теглото си и да осигурите на тялото си достатъчно пълноценно хранене.

Не забравяйте, че промените във вкуса, причинени от лечението, са временни. Съвсем скоро ще можете отново да се насладите на храната и нейните вкусови качества.

Ето някои съвети, които могат да ви помогнат да направите вашата храна по-вкусна:

  • Използвайте пластмасови вместо метални прибори;
  • Опитайте се да миете зъбите си по-често;
  • Пийте много течности;
  • Добавете различни подправки, за да подобрите вкуса на храната (само такива, които Ви харесват и не Ви дразнят).
   Send article as PDF   
За рака