Онкология и Изкуствен интелект

Косопад (алопеция) при раково болни

I.Bivolarski
I.Bivolarski
13.12.2016

Като цяло химиотерапевтичното лечение причинят косопад, както и опадане на космите по други части на тялото. Лъчевата терапия също може да предизвика загуба на коса. Медицинския термин натази загуба се нарича алопеция.

Говорете с Вашия лекуващ лекар, за да разберете дали лечението Ви ще предизвика косопад.

Макар и да е неприятен страничен ефект от лекарственото лечение на дадено онкологични заболяване, трябва да се знае, че косопадът е изцяло обратим. В първия момент, след преключването на лечението, започва и възстановяването на космената обвивка. Трябва също така да се отбележи, че е възможна промяна в самата структура на косъма, след прекратяването на лечението.

Съвети при косопад:
1.Преглеждайте косата си внимателно. Използвате четка за коса с мека повърхност или гребен с широки зъбци.
2.Не използвайте сешоари, преси или химически продукти като гелове и пяни, които могат да наранят кожата на главата ви.
3.Измийвайте косата си  спо-фин шампоан.
4.Подсушете я с мека кърпа.

По време на химиотерапевтичното лечение Вие имате избор как да постъпите с първоначалните признаци на косопад. Някои хора избират да си пострижат косата късо, за да се справят по-лесно с психологическия ефект от нейното опадане. Някой избират изцяло да обръснат главите си още при първите наченки на косопад.

Изградете си навик за грижа на скалпа. Използвайте слънцезащитни продукти или носите шапка, когато сте навън. Изберете удобни шал или шапка, която да защитава главата Ви от студа.

   Send article as PDF   
Странични реакции